Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Scheveningen przekształci się w Haską Plażę?

 
 
Nadmorski kurort Scheveningen będzie reklamowany jako The Hague Beach (Haska Plaża) w kontaktach z zagranicznymi firmami i organizacjami, powiedział lokalnym mediom w poniedziałek radny Scheveningen, Karsten Klein.


W weekend pojawiły się dokumenty dotyczące promocji miasta do 2020 roku, w których znajdują się informacje, że miasto będzie reklamowane jako "Haska Plaża". Tego typu wieści wzbudziły protesty zarówno byłych, jak i obecnych mieszkańców miasta, jednakże, nie ma planów, żeby oficjalnie zmienić nazwę kurortu na stałe, skomentował sprawę Klein. 

Celem jest podkreślenie "bardzo atrakcyjnego połączenia", jakim jest Haga i pobliskie tereny nadmorskie. Zmiana ta może poskutkować zwiększeniem ilości turystów, inwestorów oraz zwiedzających. “Otrzymałem bardzo pozytywny odzew od przedsiębiorstw pragnących przyciągnąć większą ilość turystów do Scheveningen, ale także od lokalnych mieszkańców i władz, które uważają, że dzieje i historia miasta są zaniedbywane” – powiedział Klein nadawcy Omroep West. 

 „Scheveningen pozostanie oczywiście Scheveningen, jednakże będziemy wykorzystywać nazwę "Haska Plaża" w trakcie rozmów czy negocjacji handlowych w celu wzmocnienia samego ośrodka”. 

Minister Ronald Plasterk należy do osób, które chciałyby, żeby ten pomysł nie doszedł do skutku nazywając całą sytuację “śliskim gruntem”. „Urodziłem się w Scheveningen, nie na Haskiej Plaży" napisał w jednym z tweetów. 

Dla porównania, proces “rebrandingu” trwa już od pewnego czasu w Amsterdamie. Miasto reklamuje nadmorski kurort Zandvoort jako plażę w Amsterdamie oraz zamek Muiderslot w Muiden jako zamek w Amsterdamie. Nawet giełda serów znajdująca się w oddalonym o 40 km od Amsterdamu Alkmaar, wykorzystuje nazwę ‘amsterdamska giełda serów’. 


z: dutchnews.nl 


Gość
Wyślij


Bliżej nas