Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Porno czy wysoka kultura?

 
 
W Holandii wielkimi krokami zbliża się Noc Muzeów i pełną parą rusza promująca ją kampania. Część instytucji w Amsterdamie nie jest jednak zadowolona z plakatów reklamujących wydarzenie, które rozpocznie się 1 listopada. Problemem są nadzy modele sfotografowani przez Goverta de Roos, pracującego dla magazynu Playboy.


„Nie widzimy siebie w tematyce „sprzedaż seksu, sprzedaż sztuki.” – powiedział rzecznik Domu Anny Fank w wywiadzie dla Parool. „Nie jesteśmy nawet muzeum sztuki. W przyszłym roku musi się to odbyć całkowicie inaczej.” 

Porno czy wysoka kultura?  
 

Rzeczniczka muzeum nauki Nemo powiedziała gazecie, że oni także mają pewne obiekcje co do kampanii reklamowej, a organizatorzy wydarzenia przyznali, że otrzymują coraz więcej związanych z tym tematem skarg. 

 „Część ludzi uważa, że jest to szokujący, wulgarny i seksistowski sposób mający za wszelką cenę przyciągnąć jak największą uwagę.” – powiedziała Caroline Vos z fundacji N8 Noc Muzeów. Z drugiej strony „osoby, do których skierowana jest kampania, czyli ludzie w wieku 18 – 35 lat, uważają, że plakaty są piękne i fajne.” 

 Porno czy wysoka kultura?
 

Vos dodała także, że głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi i rozpoczęcie dyskusji na temat współczesnego traktowania instytucji muzealnych i zmuszania ich do stawania się placówkami coraz bardziej komercyjnymi. 

Co sądzicie o plakatach reklamujących Noc Muzeów? Są aż tak kontrowersyjne? 


 z: parool.nl / dutchnews.nl
Gość
Wyślij


Bliżej nas