Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Czytali temat:
Grzegorz Grzegorz Przemysław Andrzejewski Adam D Kamil Tiritiri Alvaro12 Grzegorz Michałowski (9547 niezalogowanych)
1988 Postów

()
Latający Holender
Jeśli ktoś ma, to na pewno się odezwie. Temat nie zniknął, a tylko został doklejony do innego o tej samej tematyce.

Powodzenia.
Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
Arek No to żeby wszystko było po kolei i na cacy:
Po przyjeździe do Holandii należy auto zgłosić do opłat:
--- Formularz zgłoszeniowy BPM www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...et_vergunninghouders
--- Formularz zgłoszeniowy MRB www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...buitenlands_kenteken
---W miedzy czasie musisz w RDW zglosic sie na przedlad.
W razie powrotu do Polski :
--- Formularz Zwrotu BPM www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b..._nederlands_kenteken
www.vwe.pl/Eksport.aspx

Pozdrawiam

tu mozna wyliczyc ile mozna dostac zwrotu BMP przy exporcie auta
www.vwe.nl/Diensten-Producten/Export/Zak...gaaf-bij-export.aspx
Zgłoś wpis

()
Początkujacy
Szanowna Baileys!!!
Z całym szacunkiem dla Ciebie i Twojej informacji, ale wytłumacz mi jedną sprawę. Samochód na polskich blachach mający aktualny przegląd techniczny po wjeżdzie do Holandii ten przegląd ma nie ważny i należy takowy wykonać tutaj, gdyż w przeciwnym razie nie można takim autem na tym terenie jeżdzić. Pozdrawiam
Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
hmmm Tornado nie wiem albo nie rozumiem czegos w twojej wypowiedzi /pytaniu albo moze nie wyrazilam sie zrozumiale .
........---W miedzy czasie musisz w RDW zglosic sie na przedlad..........
to cytat z moje wypowiedzi powyzej twojej .
Ale skoro nie jest zrozumiale to przetlumacze :
W RDW musisz przejsc przeglad/test o dopuszczenie auta do ruchu drogowego w NL . A APK mozesz/musisz zrobic w przez ciebie wybranej placowce /garazu oczywiscie tu w NL .
Sorry Tornado jak sie niezrozumiale wyrazilam lub jak nie rozumiem twojej wypowiedzi.
Zgłoś wpis

()
Początkujacy
Nawzajem zrozumieliśmy się dokładnie. Tylko ja nie rozumiem podejścia do sprawy władz Holenderskich. Daleki jestem od tego, aby twierdzić, że jest to pewien rodzaj dyskryminacji. Dlaczego? Już wyjaśniam. Na terenie Holandii przebywa i mieszka setki a może nawet i tysiące obywateli innych krajów. Tak jak i my mają swój pobyt zalegalizowany bądż nie. Posiadają samochody z tablicami rejestracyjnymi swoich krajów i nikt się ich nie czepia. Ale dalej. Przyjeżdża do NL Polak swoim samochodem, legalizuje swój pobyt, otrzymuje pracę na legalny kontrakt jak to zwykle bywa na pół roku. Samochód jego jest krótko po przeglądzie technicznym na stacji diagnostycznej w Polsce, który tenże samochód dopuścił do ruchu drogowego na terenie całej Europy. Bo takie są obecnie przepisy w tej materii. Jakieś tam wymyślone przez tutejsze władze przepisy nakładają na niego obowiązek dokonania przeglądu w RDW dopuszczającego do ruchu jego pojazd. Tym samym unieważnia się ważny przegląd z Polski. Tak ja to rozumiem i chyba tak należy to tłumaczyć. W tym miejscu jest zasadnym zadać istotne pytanie: Czy Holandia to enklawa wyjęta z pod ogólnie obowiązujących przepisów? Wiadomym jest, że przegląd w RDW to jest między innymi wprowadzenie tego pojazdu do ewidencji NL i tym samym nadaje się temu pojazdowi tablice NL. Po takim czymś otrzymujemy zaświadczenie nakładające na nas obowiązek wyrobienia tablic NL. Po wyrobieniu takich tablic zgodnie z obowiązującymi przepisami musimy udać się z samochodem do warsztatu uprawnionego do dokonywania przeglądów APK, który to warsztat po pozytywnych wynikach tego badania zgłasza ponownie pojazd do RDW. Przesyłanych jest do nich komplet wyników badań i Oni wówczas zezwalają na wystawienie dokumentu dopuszczającego tenże samochód do ruchu na okres jednego roku. Niby wszystko zgodne z przepisami i jakimś tam poronionym pomysłem, ale nie koniec sprawy. Jak to się ma do tutejszych przepisów jeżeli samochód ma powyżej dziesięciu lat? Co nie będzie dopuszczony do ruchu? Na tym jednak nie kończy się ta dziwna kołomyja. Obowiązkiem właściciela samochodu z Polski jest natychmiastowe odesłanie do właściwego Urzędu Komunikacji w Polsce tablic rejestracyjnych, dowodu rejestracyjnego i powiadomienie ubezpieczyciela o likwidacji ubezpieczenia. Po okresie półrocznego kontraktu w pracy delikwent ten dowiaduje się, że kontrakt zostaje nie przedłużony i niestety wraca do Polski ze swoim samochodem na tablicach NL. Nie będę się rozpisywał na temat procedur jakie w tym przypadku obowiązują w Polsce. Jedno jest w tym wszystkim pewne takie działanie władz Holenderskich jest działaniem sprzecznym z obowiązującym prawem międzynarodowym. Szukają wszędzie i na siłę pieniędzy a nie potrafią tego problemu rozwiązać w należyty sposób. Wprowadzenie rozwiązań chociażby takich jak w Niemczech przerasta ich możliwości i tu jest cały problem.
Zgłoś wpis

()
Początkujacy
Z całym szacunkiem , ale w żadnym garażu/zakładzie nie zrobią APK do samochodu na PL blachach... Tylko i wyłącznie holenderskie blachy - tylko dla takich samochodów można zrobić APK.
Tej informacji nie mam z neta pełnego bzdur tylko z życia Polecam odejść od komputera , wyjść na spacer i zajrzeć do jakiegoś `garażu`
Zgłoś wpis

()
Początkujacy
Eh. No fakt , późna pora była , nie doczytałem

Peace
Zgłoś wpis

()
Początkujacy
mnie czeka to samo tzn planuje przyjechac autem na PL tablicach i starac sie o parking na terenie utrechtu przed domem ,, legendy glosza ze z automatu dadza swistek na przerejestrowanie na NL blachy jak jestem zameldowany ..a jestem ... ostatnio tez spotkalem polaka ktory jezdzi na blachach PL juz pare lat w utrechcie i nigdy nic mu nie mowili o zmianie , zas kolege w Zwolle zlapali i kazali mu ogarnac NL blachy w ciagu miesiaca i zrobil to ... sam nie wiem w co wierzzyc juz :/
Zgłoś wpis
2 Posty
Stanislaw Majkowski
(stanislaw804)
Początkujacy
ja tez mieszkam i pracuje w holandii od 2 lat i jezdze mercdesem z 3,2 litra dieslem
i wiele mialem kontroli
to zawsze jestem turysta nigdy nie mowie ze mam kontrakt
na 1 dzien pobytu w holandii trzeba miec 60 euro wiec mam w portfelu kilka 100 i po sprawie
no i mowie politi adieu pozdrawiam
Zgłoś wpis
20 Postów
Nie zgodzę się ze zdaniem, że to jest jakaś szykana dla Polaków, bo mój bliski znajomy -belg- także został ukarany takim mandatem, więc prawo dotyczy wszystkich jednakowo.

Najlepszym rozwiązaniem dla tych, którym przeszkadza, że jeżdżą na polskich blachach jest mieć samochód na holenderskich. Jest także cały szereg samochodów za zakresu wegenbelastingvrij i są to zarówno samochody nowe jak i zabytki. Co prawda trzeba spełnić pewne warunki (emisja spalin) i wg informacji, które posiadam granice "szkodliwości" samochodu są sukcesywnie podnoszone- chyba w czerwcu będzie podnoszona bariera dla samochodów egologicznych jak i zabytków.

Obecnie wg mnie najlepsza opcja jest zakup VW lupo w wersji 3L lub jakiegoś leciwego i "zagazowanego" amerykańca lub jaguara
Zgłoś wpis


Bliżej nas