Holandia: fundusz gwarancyjny dla indywidualnych biletów lotniczych?

Nowy fundusz ma lepiej chronić podróżnych. AdobeStock/licencja podstawowa
Bezpieczeństwo podróżujących
– Proponujemy, aby włączyć tę kwotę do podatku lotniczego i zapłacić SGR, które może dokonać wszystkich rozliczeń w przypadku szkód, jak to miało miejsce przez wiele lat w przypadku zorganizowanych wycieczek z biur podróży. Tam gwarancja jest wymagana prawnie – powiedział Oostdam dla De Telegraaf
Zdaniem przedstawiciela ANVR pomysł jest oceniany przez władze jako pozytywny.
– Ponieważ tylko w Holandii jest ponad 25 milionów ludzi, którzy co roku latają na lotnisko Schiphol lub regionalne lotniska, wkrótce będzie wystarczająco dużo pieniędzy na opłacenie wykupionych biletów w razie upadku firmy – opisywał.
Przeciwnicy inicjatywy
– Wiarygodne i stabilne finansowo firmy będą zmuszone pobierać pieniądze, aby dać konsumentom pewność w stosunku do mniejszych firm […] Coraz bardziej skomplikowane staje się wyświetlanie tych dopłat w przejrzysty sposób w cenie biletu. W ten sposób stajemy się coraz bardziej rodzajem firmy windykacyjnej, a nic z tego nie zarabiamy – mówił Kreulen dla De Telegraaf.
Problemy na holenderskich lotniskach
Dodatkowo, w ciągu ostatnich trzech lat zbankrutowało siedemnaście europejskich linii lotniczych.
– Pasażerowie tracą swoje zapłacone pieniądze. Wiele osób musi kupować nowe bilety – mówi dyrektor SGR Erik-Jan Reuver dla De Telegraaf.
Sprawą lepszego zabezpieczenia pasażerów zainteresował się również Parlament Europejski. Uznali, że konsumenci muszą być lepiej chronieni, jeżeli firmy lotnicze nie są w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań.
Sprawa ma zostać przeanalizowana, a decyzje zostaną podjęte już niebawem.
Źródło: RTL Nieuws, De Telegraaf

To może Cię zainteresować