Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnosci

Zwrot pieniędzy zamiast voucherów. KLM zmienia politykę dotyczącą niewykorzystanych biletów

Anna Soroko

17 maja 2020 10:55

Udostępnij
na Facebooku
Zwrot pieniędzy zamiast voucherów. KLM zmienia politykę dotyczącą niewykorzystanych biletów

KLM zacznie zwracać gotówkę za niewykorzystane bilety. Fotolia/Royalty free/dutchpilot22

Linie lotnicze KLM do tej pory oferowały swoim klientom vouchery o tej samej wartości, co bilety lotnicze niewykorzystane przez podróżujących z powodu pandemii koronawirusa. Komisja Europejska przekonała linie, że nie stoi to w zgodzie z prawami konsumenta, więc KLM zgodziło się na zwracanie środków za niewykorzystane bilety.
testek
Reklama

Vouchery

Według praw konsumenta, osoby posiadające bilety na loty, które się nie odbyły, powinny móc otrzymać za nie pełen zwrot środków. Do tej pory królewskie linie lotnicze KLM oferowały jednak swoim klientom tylko bony o równowartości niewykorzystanych biletów, które mogą oni wykorzystać w okresie 12 miesięcy. Dopiero w przypadku nieużycia bonu po tym czasie, można było ubiegać się o zwrot pieniędzy.

Zgoda rządu

Minister infrastruktury, Cora van Nieuwenhuizen oficjalnie dała niderlandzkim liniom lotniczym oraz biurom podróży przepustkę na tymczasowe zignorowanie praw konsumenta, czyli oferowanie voucherów zamiast pełnego zwrotu gotówki. 

Jej intencją było uniknięcie popadania biur oraz linii w bankructwo z powodu zatrzymania ruchu lotniczego oraz zamknięcia granic w wyniku epidemii koronawirusa.

Komisja Europejska

Minister zmieniła zdanie po tym, jak do dyskusji włączyła się Komisja Europejska, broniąca praw konsumenta. Według Komisji nie powinny one być ignorowane na żadnej podstawie i każda osoba, której lot został odwołany, powinna mieć możliwość wyboru pomiędzy zwrotem pieniędzy, a voucherem.

Zmiana taktyki

Na tej podstawie KLM postanowił zmienić swoją politykę zwrotów, jednak zapowiedział, że vouchery wydane do czwartku, 14 maja, dalej pozostaną ważne i nie będą mogły być wymienione na ekwiwalent pieniężny przed upływem 12 miesięcy. 

Obecnie linie pracują nad ofertą voucherów, które do tej pory równały się kwocie wydanej na niewykorzystany bilet. KLM zdaje sobie sprawę, że będzie musiał je uatrakcyjnić, aby osoby, które będą mogły ubiegać się o zwrot środków, wolały wybrać bon. 

Kiedy nowa wartość voucherów zostanie ustalona, atrakcyjniejsze bony otrzymają także osoby, których loty nie odbyły się przed 14 maja.

Niezadowolenie

Wiele osób, które skorzystały z oferty KLM i kupiło bilety na loty później odwołane, jest niezadowolonych z otrzymanych voucherów, bez możliwości otrzymania zwrotu gotówki. W ich sprawie nadal walczyć będzie Consumentenbond, stowarzyszenie chroniące prawa konsumentów.
Gość
Wyślij


Bliżej nas