Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Artykuł sponsorowany

Rozliczenia podatków w Holandii. Co musisz wiedzieć?

Polisa.nl

05 maja 2022 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Rozliczenia podatków w Holandii. Co musisz wiedzieć?

Co należy wiedzieć o ubezpieczeniach w Niderlandach? Baza elements

Podatki, a szczególnie coroczne rozliczenie mogą wydawać się skomplikowane. Warto jednak wiedzieć, że nie musi tak faktycznie być. Przedstawiamy, jak krok po kroku wyglądają rozliczenia podatków w Niderlandach. Z nami zrozumiesz, że jest to prostsze, niż myślisz!

Co z osobami, które nie były zameldowane cały rok?

Jeśli nie byłeś zameldowany przez cały rok, rozliczenia podatków w Holandii wyglądają nieco inaczej.

1. Pobierz specjalne zaświadczenie i wypełnij punkt 1 oraz 2.
2. Rozlicz się w Polsce.
3. Wypełnione zaświadczenie dostarcz do podpisu w Urzędzie Skarbowym w Polsce.
4. Wyślij oryginał do urzędu w Niderlandach pod adres Belastingdienst/ Kantoor buitenland, Postbus 2577, 6401 DB Heerlen, Holandia.
5. Jeśli posiadasz wykupiony w Domek.nl serwis APK, wyślij do nas kopię zaświadczenia, a my dokonamy za ciebie za darmo rozliczenia podatków w kraju tulipanów.

Jakie dokumenty są potrzebne do rozliczenia podatków w Holandii?

Jeśli pobrałeś tak zwany zaliczkowy zwrot podatku za 2021, do rozliczenia będziesz potrzebował decyzji o jego przyznaniu. Pozostałe dokumenty to przede wszystkim te dotyczące dochodów:

1. rozliczenie roczne od pracodawcy,
2. rozliczenie roczne UWV,
3. rozliczenie emerytury (jeśli dotyczy),
5. ostatni salaris od każdego pracodawcy,
6. zaświadczenie o dochodach z Polski.

Jesteś właścicielem domu?

Pamiętaj, że do rozliczenia podatków w Niderlandach musisz zgłosić również swoją hipotekę. Jeśli kupiłeś dom z Domek.nl, potrzebujemy jedynie twoich sprawozdań rocznych z rachunkiem bankowym, oszczędnościowym oraz z konta inwestycyjnego. Możesz pobrać je ze strony banku, w którym posiadasz kredyt. Natomiast jeśli sprzedałeś swoją nieruchomość w 2021 roku, potrzebna będzie nota od notariusza.

Dodatkowe koszty, które można rozliczyć

Jeśli w 2021 roku uczęszczałeś na kursy lub szkolenia podnoszące twoje kwalifikacje, je również możesz odliczyć od podatku. Podobnie jest z kosztami leczenia, których nie zwróciła ubezpieczalnia oraz dojazdami do pracy transportem publicznym. Należy również uwzględnić zmiany sytuacji rodzinnej, takie jak ślub czy narodziny dziecka w danym roku. W takim wypadku należy podać imię, datę urodzenia oraz meldunku potomstwa.

Masz pytania?

Jeśli posiadasz nasz serwis APK i masz pytania dotyczące rozliczenia podatków w Holandii, napisz do nas maila apk@domek.nl lub zadzwoń pod numer 088 1021 500. Specjalnie dla naszych klientów przedłużyliśmy termin rozliczeń do września 2022.
Gość
Wyślij


Bliżej nas