Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Czytelnia

Jak zalogować się do DigiD z nową weryfikacją – miniporadnik krok po kroku

Judyta Szynkarczyn

21 maja 2019 16:34

Udostępnij
na Facebooku
3
Jak zalogować się do DigiD z nową weryfikacją – miniporadnik krok po kroku

Jak poprawnie zalogować się do systemu DigiD? https://digid.nl/inloggen (screenshot)

15 maja br. weszły w życie nowe zasady logowania do DigiD – od tego dnia, aby dostać się na swoje konto, należy wybrać dodatkową weryfikację za pomocą kodu SMS lub oficjalnej aplikacji. Wielu naszych czytelników poinformowało, że nie wszystko działa tak, jak należy. Z tego powodu zdecydowaliśmy się o zasięgnięcie rady u eksperta.
testek
Reklama
Dodatkowe środki bezpieczeństwa przy logowaniu w założeniu mają pomóc. Od prawie tygodnia nasi użytkownicy alarmują, że nie zawsze jest tak w praktyce. Mimo że DigiDwebcare w korespondencji z naszą redakcją zapewnił, że obie opcje dodatkowego uwierzytelnienia są dostępne także w Polsce, nie każdemu udało się zalogować.

Apka za granicą

Pani Agnieszka poinformowała, że pojawił się problem z aplikacją, która nie działa poza granicami Holandii. O tę kwestię zapytaliśmy pana Macieja Wawrzyniaka, prezesa zarządu BelastingAangifte B.V.
„Działa poprawnie i można korzystać za granicą” – twierdzi specjalista. Zwraca także uwagę na kluczową kwestię, która mogła być przyczyną niepowodzeń w próbie zalogowania się: „Bardzo ważne jest to, aby zaktualizować aplikację, ponieważ bez tego faktycznie są problemy”.

Krok po kroku

Pani Monika napisała na naszym profilu na Facebooku, że nie może zlokalizować kodu QR niezbędnego do zakończenia procesu logowania. Kilka osób zasygnalizowało, że spotkał ich podobny problem. Jak poprawnie zalogować się do aplikacji?
„Kod QR pojawia się na ekranie komputera przy logowaniu w kolejnym kroku” – mówi pan Maciej Wawrzyniak. Cały proces ilustrują poniższe screeny przygotowane przez specjalistę:
Krok pierwszy: na stronie digid.nl wybierz „Inloggen Mijn DigiD” w prawym górnym rogu
Krok pierwszy: na stronie digid.nl wybierz „Inloggen Mijn DigiD” w prawym górnym rogu
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Następnie „Met de DigiD app”
Następnie „Met de DigiD app”
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
3 krok: „Start”
3 krok: „Start”
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Skopiuj lub zapamiętaj ciąg literowy i wybierz „Volgende”
Skopiuj lub zapamiętaj ciąg literowy i wybierz „Volgende”
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
5 krok: wklej lub wpisz ręcznie ciąg literowy z poprzedniego ekranu
5 krok: wklej lub wpisz ręcznie ciąg literowy z poprzedniego ekranu
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Następnie pojawi się kod QR, który należy zeskanować
Następnie pojawi się kod QR, który należy zeskanować
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Do zeskanowania kodu należy użyć innego ekranu, np. komputera
Do zeskanowania kodu należy użyć innego ekranu, np. komputera
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Potwierdź logowanie  w aplikacji DigiD
Potwierdź logowanie w aplikacji DigiD
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Wprowadź kod PIN, by się zalogować
Wprowadź kod PIN, by się zalogować
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Logowanie powiodło się. Na screenie widoczny jest ekran danych osobowych i ustawień
Logowanie powiodło się. Na screenie widoczny jest ekran danych osobowych i ustawień
https://digid.nl/inloggen (screenshot)
Za pomoc w stworzeniu artykułu dziękujemy prezesowi zarządu BelastingAangifte B.V., Maciejowi Wawrzyniakowi.
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Krypto dawid

01-01-2022 01:38

Problem jest z tel. samsung trzeba w przeglądarce Internet Samsung wejść w ustawienia / przydatne funkcje/otwieraj łączą w innych aplikacjach -włączyć. Digid nie obsługuje wszystkich przeglądarek dlatego nie zalogowuje w aplikacji

Paweł Pietrzycki

30-12-2021 09:12

Witam mam ten sam problem co robić

Arturius

25-12-2021 08:59

Po odinstalowaniu apki z telefonu i ponownej instalacji nie mogę się zalogować do aplikacji w telefonie, wyskakuje błąd. Z przeglądarki na PC nie ma problemu z logowaniem z użyciem nazwy użytkownika i hasła. Tą samą nazwę użytkownika i hasło wpisuję do apki i jest błąd. Kod sms mam aktywny. Co robię nie tak ?

Bliżej nas