Jutro Black Friday. Na te rzeczy musisz uważać

Firma może mówić konsumentom, że oferuje najniższą cenę na rynku, ale to w interesie kupującego jest sprawdzenie jej wiarygodności. AdobeStock/licencja podstawowa
Fałszywa obniżka ceny
Consumer Association (Stowarzyszenie Konsumentów) przeprowadziło analizę, z której wynika, że wiele sklepów internetowych fałszywie obniżało cenę. W 100 badanych firmach, w 39 znaleźli co najmniej pięć nieprawdziwych promocji. Takie działania są niezgodne z prawem.
CA wskazuje, że firma Wehkamp reklamowała szczoteczkę elektryczną w wysokości 279,99 euro za 149 euro, co stanowi widoczną zniżkę w wysokości 47 procent.
W rzeczywistości szczoteczka do zębów kosztowała 149 euro stale, a przez krótki okres można było ją kupić nawet za 139 euro.
Podobne naginanie prawdy przydarzyło się sklepom internetowym Otto i BCC.
Jak uniknąć skuszenia takimi nieprawdziwymi zniżkami?
Ceny oraz ich zmiany można obserwować na wielu stronach internetowych m.in. na tweakersie.
https://tweakers.net/pricewatch/
Produkty sprzedawane w cenie online
Black Friday to idealna okazja, by zarobić na tych, którzy nie przepadają za shoppingiem online.
Wówczas wiele firm decyduje się na obniżenie cen w sklepach stacjonarnych do tych, które proponują podczas zakupów w sieci.
Kupując produkty za tę samą cenę, którą marka oferuje w Internecie, nic nie tracisz, ale też nic nie oszczędzasz. Warto więc przed kupnem, zwrócić uwagę, czy cena w sieci nie jest taka sama jak ,,wielka promocja” w sieci.
Firma może mówić konsumentom, że oferuje najniższą cenę na rynku, ale to w interesie kupującego jest sprawdzenie jej wiarygodności.
Z pomocą przychodzi wiele internetowych ,,porównywarek”. Od popularnego w Polsce Ceneo.pl, po holenderskie strony, na których dostępne są produkty z niderlandzkich sklepów.
https://www.consumentenbond.nl/test
Dzięki tym serwisom dowiesz się, czy możesz zakupić identyczny produkt w niższej cenie.
Zakupy online, pożywka dla hakerów
– Fałszywe oferty handlowe, podszywanie się pod strony popularnych sklepów internetowych, to praktycznie codzienność – mówi Łukasz Nowatkowski, dyrektor IT G DATA Software w rozmowie z serwisem WP Finanse.
W okresie przedświątecznym otrzymujemy wiele atrakcyjnych ofert, które mogą okazać się nieprawdziwe. Po kliknięciu w link jesteśmy narażeni jedynie na dostanie się wirusa na nasz komputer. Warto jednak pamiętać, że jeżeli dokonamy zakupu, to wtedy zagrożone mogą być także nasze konta bankowe. Naprawdę warto na to uważać!
Dwie ceny? Żądaj niższej
Masa promocji i ich odpowiednie oznaczenie to nie lada wyzwanie dla pracowników. Bardzo często zdarza się, że przez pomyłkę nakleją metkę z promocją na produkt, który wcale nie został przeceniony.
Wtedy przy kasie poinformują nas o zaistniałej pomyłce i zapytają, czy chcemy kupić produkt we właściwej cenie. Nie dajmy się na to nabrać!
Według prawa konsumenta (W Polsce, ale także w UE) w przypadku dwóch cen, mamy prawo kupić produkt za kwotę dla nas korzystniejszą. Jeżeli sprzedawca będzie nas przekonywał, warto powołać się na istnienie tego przepisu.
Black Friday: tak czy nie?
Pamiętajmy jednak, że żadna firma nie pozwoli sobie na brak zysków, nawet jeśli dotyczy to tylko jednego dnia w roku.
Promocje czy nie, dla firmy każdy zakup klienta musi być opłacalny.
Może więc warto zadać sobie pytanie: czy nie lepiej w tym roku odpuścić sobie ten dzień i poszukać atrakcyjnych cen w innym okresie?

To może Cię zainteresować