Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Jeden na pięciu Holendrów zawdzięcza swój sukces Facebook

 
 Źródło: wikipedia
Jak czytamy w belgijskim dzienniku ‘De Standaard’, jeden na pięciu Holendrów dzięki kontaktom na serwisach społecznościowych zyskał pracę, nowych klientów, dom lub spotkał miłość swojego życia.


To wynik badania holenderskiej sieci telekomunikacyjnej KPN.

Ponad jedna trzecia Holendrów korzysta codziennie z serwisów społecznościowych: 42 procent mężczyzn i 33 procent kobiet. W pierwszej kolejności chodzi o takie strony jak Facebook, LinkedIn, Hyves czy Twitter.

Służbowo

Wśród Holendrów aż 22 procent używa serwisów społecznościowych zarówno w celach prywatnych, jak i służbowych. Użytkownicy biznesowego portalu społecznościowego LinkedIn są ludźmi z największą liczbą kontaktów, przeciętnie ponad 125. Średnia liczba kontaktów, które posiadają Holendrzy na różnych serwisach społecznościowych to 139, z czego ‘naprawdę' znają 33 procent.

Facebook

Holendrzy najchętniej korzystają z Facebook'a. Według 37 procent Holendrów w 2011 roku będzie to najważniejszy serwis tego typu.

Typy

Użytkowników takich serwisów dzieli się na różne typy: inicjator, mówca, krytyk, zbieracz, wyznawca, obserwator lub nieaktywny.
Prawie 7 na 10 holenderskich użytkowników to tzw. ‘wyznawcy'. Posiadają i uaktualniają profil na serwisie społecznościowym oraz umieszczają na nim posty.

Aktywni
Aktywnych użytkowników (typu ‘inicjator') najłatwiej znaleźć na Foursquare i Twitterze. Ten typ użytkownika nie umieszcza na serwisie tylko wiadomości, ale i własne filmiki czy własną muzykę, inicjuje dyskusje i prowadzi własnego bloga.

Duża liczba pasywnych użytkowników (tzw. ‘obserwatorów') ma konta na Hyves (45 procent) i na Facebook'u (43 procent). Czytają blogi, oglądają filmiki znajomych, czytają dyskusje, lecz sami prawie nie umieszczają żadnych postów.




Gość
Wyślij


Bliżej nas