Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Nowe przepisy dotyczące delegowania pracowników do Niderlandów Praca i pieniądze
Agnieszka Halman 04 marca 2020
08:00

Nowe przepisy dotyczące delegowania pracowników do Niderlandów

Skomentuj
Pobyt w Holandii wymaga spełnienia kilku kwestii formalnych. helloquence/unsplash.com
Od 1 marca weszło w życie nowe prawo związane z delegacją pracowników z Polski do kraju tulipanów. Dotyczy to osób, które są zatrudnione tymczasowo w Niderlandach np. w budownictwie lub przy projekcie IT.
Reklama

Obowiązek notyfikacji

Zmiana, która została wprowadzona, dotyczy konieczności zgłoszenia pracowników delegowanych do pracy. Notyfikację można dokonać online na stronie opracowanej przez Ministerstwo Spraw Społecznych i Zatrudnienia (SZW):

https://meldloket.postedworkers.nl/runtime/

Należy podać tam informacje o delegatach, które w dalszej perspektywie zostaną odebrane przez Inspektorat Spraw Społecznych i Zatrudnienia, Bank Ubezpieczeń Społecznych i organy podatkowe.

Zgłoszenie musi być wysłane przez usługodawcę przed podjęciem pracy przez pracownika. Trzeba również poczekać na jego potwierdzenie przez usługobiorcę.

Kogo dotyczą zmiany?

Zmiana dotycząca delegacji jest skierowana do pracodawców spoza Niderlandów oraz osób samozatrudnionych pracujących w wybranych sektorach. Dotyczy to m.in. budownictwa, sprzątania, rolnictwa i ogrodnictwa. Pełna lista zawodów jest dostępna na stronie meldloket.

Warto jednak wiedzieć, że obowiązek notyfikacji nie dotyczy tzw. prac o charakterze incydentalnym. Przykładem tego typu działań jest udział w konferencji, spotkaniu biznesowym itp. Zwolnienie z obowiązku dotyczy także większości sfer transportowych.

Pracownik, którego delegacja zostanie wysłana przez usługodawcę, ma prawo wiedzieć, czy wysłane dane są prawidłowe, a w przypadku błędów może złożyć wniosek o korektę danych.

Prawo Unii Europejskiej

Nowe zmiany dotyczące rejestracji delegatów są ściśle związane z Unią Europejską. Dyrektywa wdrożeniowa uchwalona 15 maja 2014 roku wpłynęła na wzmocnienie relacji krajów członkowskich UE względem monitorowania pracowników.

Prawo w Niderlandach zostało uchwalone 16 czerwca 2016 roku, jednak oficjalnie weszło w życie od 1 marca 2020 roku.

Źródło: postedworkers.nl
Gość
Wyślij
Dodaj zdjęcie
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas