Nowe przepisy dotyczące delegowania pracowników do Niderlandów

Pobyt w Holandii wymaga spełnienia kilku kwestii formalnych. helloquence/unsplash.com
Obowiązek notyfikacji
https://meldloket.postedworkers.nl/runtime/
Należy podać tam informacje o delegatach, które w dalszej perspektywie zostaną odebrane przez Inspektorat Spraw Społecznych i Zatrudnienia, Bank Ubezpieczeń Społecznych i organy podatkowe.
Zgłoszenie musi być wysłane przez usługodawcę przed podjęciem pracy przez pracownika. Trzeba również poczekać na jego potwierdzenie przez usługobiorcę.
Kogo dotyczą zmiany?
Warto jednak wiedzieć, że obowiązek notyfikacji nie dotyczy tzw. prac o charakterze incydentalnym. Przykładem tego typu działań jest udział w konferencji, spotkaniu biznesowym itp. Zwolnienie z obowiązku dotyczy także większości sfer transportowych.
Pracownik, którego delegacja zostanie wysłana przez usługodawcę, ma prawo wiedzieć, czy wysłane dane są prawidłowe, a w przypadku błędów może złożyć wniosek o korektę danych.
Prawo Unii Europejskiej
Prawo w Niderlandach zostało uchwalone 16 czerwca 2016 roku, jednak oficjalnie weszło w życie od 1 marca 2020 roku.
Źródło: postedworkers.nl

To może Cię zainteresować