Czy zastawialiście się kiedyś, w jaki sposób właśnie ten konkretny holenderski browar stał się jednym z najsłynniejszych i najpopularniejszych na świecie? No bo nie oszukujmy się… Holendrzy mają przecież do zaoferowania dużo lepsze piwa. ;)
W tym roku Heineken kończy 150 lat. Amsterdamski browar sam nieskromnie twierdzi, że jest marką międzynarodową, rozpoznawalną na całym świecie. Jego piwa odnaleźć można w aż 178 krajach na całej kuli ziemskiej. Jeżeli chodzi o wielkość i poziom produkcji, to faktycznie Heineken nie ma sobie równych. Już wkrótce w księgarniach pojawi się nowa książka oparta na poważnych badaniach naukowych, o tytule: „Browar, marka i rodzina: 150 lat Heinekena”.
W przypadku Heikenera, jego niekwestionowanym kluczem do sukcesu od zawsze była strategia reklamowa. Freddy Heineken był znany ze swoich zdolności marketingowych. W roku 1999 został on wybrany holenderskim reklamodawcą stulecia! Sam powiedział kiedyś: „Gdybym nie pracował dla Heinekena, poszedłbym do reklamy.”
Poniżej przegląd kilku najlepszych reklam Heinekena, które pojawiały się na przestrzeni lat.
z: http://www.nrcq.nl/