Od pewnego czasu pilnie śledzimy losy dwóch wyjątkowych atrakcji turystycznych, które czynią z Scheveningen tak wyjątkowe miejsce. Chodzi o Kurhaus i molo –oba obiekty jakiś czas temu znalazły się w poważnych finansowych tarapatach. Jednak istnieje nadzieja, że wszystko wróci do normy – przynajmniej jeśli chodzi o hotel.
Kurhaus w Scheveningen sprzedany został Grupie Amrath Hotel za jedyne 32.6 miliona euro. Obiekt, który oficjalnie został otwarty w roku 1885, w roku ubiegłym popadł w poważne długi wynoszące ponad 8 milionów euro i jego właściciel zmuszony był zwrócić się do sądu o prawną ochronę przed wierzycielami.
Amrath od początku było zainteresowane zakupem budynku. Własność zmieniła już oficjalną nazwę na Grand Hotel Amrath Kurhaus, a nowy właściciel rozpoczął specjalny program inwestycyjny, który ma na celu przywrócenie hotelowi jego dawnej świetności.
Kurhaus, który wciąż dominuje na wybrzeżu Scheveningen, może poszczycić się goszczeniem takich wybitnych osobistości, jak Winston Churchill, czy Audrey Hepburn. W roku 1964 odbył się tam koncert zespołu The Rolling Stones.
Grupa Amarth Hotel posiada sieć 16 ekskluzywnych hoteli w samej tylko Holandii, w tym Grand Hotel Amrath w Amsterdamie.
Słynne molo w Scheveningen także czeka na przywrócenie dawnego splendoru – niedawno zakupiła je firma Easyhotel i według planu ponowne otwarcie obiektu ma nastąpić jeszcze w tym roku.
z: dutchnews.nl