Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnosci

Piwo Corona dla zaszczepionych. Kampania z Niderlandów wywołała kontrowersje

Agnieszka Halman

28 października 2021 08:20

Udostępnij
na Facebooku
Piwo Corona dla zaszczepionych. Kampania z Niderlandów wywołała kontrowersje

Piwo Corona to lager przez meksykański browar Cervecería Modelo i należący do belgijskiej firmy AB InBev. Adobe Stock/licencja podstawowa

Pandemia koronawirusa nadal jest problemem dla ludzi na całym świecie. Zdaniem lekarzy rozwiązaniem problemu jest zaszczepienie jak największej ilości obywateli i zyskanie masowej odporności – nie jest to jednak łatwe, przy sporej grupie sceptyków. Niderlandy wciąż dążą do tego, by namówić do wakcynacji wszystkich obywateli, a w pewnej wsi sposobem miało okazać się… darmowe piwo Corona. Organizatorzy kampanii spotkali się z wieloma głosami krytyki i postanowili wycofać akcję.
testek
Reklama

Piwo za zaszczepienie

26 października media poinformowały o nietypowej kampanii zachęcającej do szczepienia, która miała zostać zorganizowana w Kootwijkerbroek (Geldria). Autobus z wakcynami miał znajdować się w okolicach pobliskiego baru, a każdy kto poddał się zaszczepieniu, miał otrzymać darmowe piwo marki Corona.

Mieszkańcy zareagowali niezwykle szybko. Ich oburzenie sprawiło, że akcja została całkowicie wycofana.

Nie rozumiem, dlaczego stawiają autobus przy barze jako przynętę. Myślę, że bardzo ważne jest, aby każdy mógł swobodnie wybrać, czy chce się zaszczepić, czy nie. Przekupując w ten sposób młodych ludzi, traci się wolność
~komentarz mieszkańca cytowanego przez NL Times.

Wiele osób zarzucało także, że akcja w otwarty sposób promuje sprzeczne wartości. Z jednej strony organizatorzy namawiają do zaszczepienia się i ochrony własnego zdrowia, a z drugiej oferują za to alkohol, który jest szkodliwy dla zdrowia. Ponadto wiele problemów z alkoholizmem zaczyna się właśnie od niskoprocentowych trunków, takich jak piwo czy wino.

Obrona kampanii

Organizatorzy akcji, czyli służba zdrowia Omroep Gelderland, podkreślają, że kierowały nimi wyłącznie dobre chęci. Zaledwie 25 procent dorosłych mieszkańców w Kootwijkerbroek jest w pełni zaszczepionych przeciwko koronawirusowi. Nietypowa akcja promocyjna miała sprawić, że liczby ulegną zmianie, a wieś stanie się bezpieczniejszym miejscem pod względem pandemicznym. 

Lokalizacja akcji i jej charakter miały zostać ustalone w porozumieniu z gminą. Uznano, że postawienie autobusu przy barze zachęci do szczepienia osoby młode, które częściej, choć początkowo sceptyczne, zmieniają zdanie w kwestii wakcynacji, niż osoby starsze.

Rozumiemy, że zainteresowanie jest głównie wśród młodych ludzi i że jest to odpowiednia lokalizacja ~służba zdrowia Omroep Gelderland w rozmowie z NL Times.

,,Epidemia niezaszczepionych”

Zdaniem niderlandzkiego ministra zdrowia osoby, które nadal nie podjęły się wakcynacji, stwarzają ogromny problem w walce z pandemią. Obywatele, którzy zaszczepili się, mogą bez obaw brać udział w życiu społecznym: w przypadku choroby nie będą posiadali ciężkich objawów, które mogłyby doprowadzić do zgonu. Pozostali nie posiadają tego rodzaju odporności i tym samym nierzadko trafiają do szpitala.
Przez wzrost pacjentów w placówkach zdrowotnych rząd będzie musiał ponownie wprowadzić obostrzenia, by nie dopuścić do przeciążenia służby zdrowia. Restrykcje zostaną prawdopodobnie przedstawione w przyszłym tygodniu, a lokalne media spekulują, że będą dotyczyć ponownego obowiązku noszenia maski lub przejścia na pracę w trybie zdalnym.
Gość
Wyślij


Bliżej nas