Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Aktualnosci

Władze Schiphol z nowym systemem usprawniającym podróż. Pasażerowie będą mogli zarezerwować miejsce w kolejce

Agnieszka Halman

13 lipca 2023 07:48

Udostępnij
na Facebooku
Władze Schiphol z nowym systemem usprawniającym podróż. Pasażerowie będą mogli zarezerwować miejsce w kolejce

Schiphol znalazło sposób, by ograniczyć tłumy na lotnisku. Adobe Stock/licencja podstawowa

Niderlandzkie lotnisko w Amsterdamie dalej zmaga się z brakiem personelu i zatłoczonym terminalem. By uniknąć powtórzenia ubiegłorocznych problemów, władze Schiphol postanowiły usprawnić system odprawy. Podróżni będą mogli zarezerwować miejsce w kolejce, i tym samym umówić się na konkretną godzinę do kontroli bezpieczeństwa.
testek
Reklama

Usprawnienie podróży

Na początku lipca przedstawiciele Schiphol poinformowali o nowej opcji skierowanej do podróżnych. Na oficjalnej stronie lotniska pasażerowie mogą dokonać rezerwacji dogodnej pory na przejście przez kontrolę bezpieczeństwa przed planowanym wylotem.

Możesz teraz zarezerwować przedział czasowy na lotnisku Schiphol i przejść przez kontrolę bezpieczeństwa w wybranym przez siebie czasie. Jest to bezpłatne, wygodne i pomaga uniknąć długich kolejek ~fragment oficjalnego komunikatu Schiphol.

Szybką procedurę umożliwia przydzielony do pasażera kod QR. Odprawione osoby powinny kierować się żółtymi strzałkami, a następnie przejść do kolejki ,,Timeslot”. Tam pracownik lotniska zeskanuje kod podróżnego.

Rezerwacji można dokonać tutaj. Warto podkreślić, że przedział czasowy dotyczy tylko jednej usługi. Pasażerowie nadal muszą przybyć na lotnisko z odpowiednim wyprzedzeniem, aby dokonać odprawy i nadać bagaż.

Szczyt sezonu

Opcja szybkiego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa nie bez powodu została udostępniona właśnie w lipcu. To szczyt sezonu urlopowego, a lotnisko Schiphol jest najpopularniejszym terminalem w całej Holandii i trzecim największym terminalem w Europie.

System rezerwacji został przetestowany podczas długiego majowego weekendu. Z opcji skorzystało wówczas 20 proc. podróżnych, a wyniki okazały się niezwykle zadowalające. Właśnie to sprawiło, że władze zdecydowały się wprowadzić to rozwiązanie na stałe.

Problemy na lotnisku

W ubiegłym roku sytuacja na lotnisku w Amsterdamie była określana jako niepokojąca. Pod koniec kwietnia nastał prawdziwy chaos. Część zatrudnionych osób przestała przychodzić do pracy. Pracodawcom zarzucano wykorzystywanie i brak szacunku do podwładnych. Problem nie został rozwiązany i w porcie zaczęło brakować personelu: przede wszystkim osób, które odpowiadały za załadunek i rozładunek bagaży.
Gość
Wyślij


Bliżej nas