Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Czytelnia

Van Gogh jest w modzie! Stało się tak dzięki niderlandzkiej marce i amerykańskim raperom

Anna Soroko

21 lutego 2020 15:55

Udostępnij
na Facebooku
Van Gogh jest w modzie! Stało się tak dzięki niderlandzkiej marce i amerykańskim raperom

Gwiaździsta noc nad Rodanem - Vincent van Gogh flickr.com / fot. Lu Tianyu / (CC BY-SA 2.0)

Po co ograniczać się do zwykłych, generycznych ubrań z sieciówek, skoro można zaszaleć i postawić na coś innego? I to z polotem. Już wkrótce, noszona na całym świecie i ceniona przez amerykańskich raperów, niderlandzka marka Daily Paper wypuści specjalną kolekcję ubrań, inspirowaną obrazami słynnego artysty, Vincenta van Gogha.
testek
Reklama

Daily Paper

Marka Daily Paper założona została w 2012 roku w Amsterdamie przez trójkę znajomych. Dzięki czerpiącym z różnych afrykańskich kultur wzorom i stylom zyskała ona szybko popularność, a nawet status marki wyznaczającej trendy na niezależnym rynku modowym. 

Daily Paper porównuje się często na przykład z Patta, noszoną często przez słynnych na całym świecie raperów, Kanye Westa czy Drake’a. Pochodzące z Niderlandów ubrania trafiły za to do szafy rapera o przydomku Lil Baby, który pojawił się na Instagramie w koszulce amsterdamskiej marki.

Van Gogh na co dzień

Do najnowszego projektu Daily Paper rozpoczęło współpracę z Van Gogh Museum w Amsterdamie i planuje wypuszczenie serii z nadrukami tych bardziej, a także mniej słynnych dzieł niderlandzkiego malarza.

Skupiliśmy się także na pracach Vincenta van Gogha, które są mniej znane szerokiej publice, ale równie mistrzowskie. [...] Współpraca z muzeum Van Gogha dała nam możliwość ukazania naszej kultury od innej strony. W Daily Paper skupiamy się głównie na kulturze afrykańskiej, ale wszyscy wychowaliśmy się w Niderlandach. ~Abderrahmane Trabsini; jeden ze współzałożycieli Daily Paper

Wzory

Daily Paper przygotowuje 21 elementów odzieży, które będą ozdobione przez prace Van Gogha. Nie zabraknie słynnych Irysów czy Autoportretu przed sztalugą. 

Niektóre printy połączone zostaną z cytatami pochodzącymi z listów malarza, których z okresu jego życia zachowało się bardzo wiele. 

Muzeum Van Gogha uważa możliwość współpracy ze znaną i cenioną marką, jaką jest Daily Paper za unikatową możliwość przybliżenia współczesnym młodym ludziom, nie tylko w Niderlandach, ale na całym świecie, sylwetki malarza oraz promowanie kultury kraju wiatraków. 

Cena ubrań Daily Paper waha się zazwyczaj w granicach od 70 do 300 euro.
Gość
Wyślij


Bliżej nas