Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
372 Posty

()
Doświadczony forumowicz
Z tymi oponami w rzeszy to jest taaaak szerokie pole do popisu jak w holenderskim prawie pracy...Popatrzcie Niemieckie prawo jak dotychczas (2011) nie podaje konkretnego okresu kiedy należy jeździć na zimowych oponach, określa jedynie, że opony (M + S) takie są wymagane gdy na nawierzchni leży śnieg, lód, ubity śnieg, błoto pośniegowe i szron.

Zimowe utrudnianie ruchu spowodowane nieprawidłowymi oponami może kosztować mandat w wysokości do € 80.

W Niemczech i Szwajcarii reguły są mniej jednoznaczne i ich przepisy mówią jedynie, że zimą opony powinny być dostosowane do warunków atmosferycznych i powinny mieć minimalną głębokość profilu minimalnie 1,6 mm. Także obowiązkowy jest niezamarzający płyn do wycieraczek. Gdy tych warunków twój samochód nie spełnia a przy tym będzie przeszkodą w ruchu drogowym ryzykujesz mandat w wysokości od 40 do 80 Euro.
Najczęściej zadawane w Niemczech pytania (tłumaczenie z niemieckiego portalu pomocy drogowej ADAC):

Co jest nowego w niemieckich przepisach?

Zakaz używania letnich opon na "czarnym lodzie", śniegu, lodzie, błocie śniegowym i szronie. Jadąc w takich zimowych warunkach na letnich oponach ryzykujesz mandat 40 euro.

(Opony zimowe mają zazwyczaj oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów i płatka śniegu. Litery M + S od Mudd+Snow czyli Błoto+Śnieg).

Nie mając zimowych opon lepiej w zimowych warunkach drogowych korzystać ze środków komunikacji publicznej.

Jakie opony używać zimą w Niemczech?

Opony oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów lub płatka śniegu, także opony all-weather lub all-season (w przyszłości prawo niemieckie zdefiniuje wyraźniej "warunki zimowe" jak i jakie typy opon będą obowiązywały). Opony zimowe obowiązują na wszystkie koła pojazdu.



Czy jest oznaczony termin obowiązywania opon zimowych?

Nie. Takie terminu jeszcze nie określono choć jest zalecany okres od października do Wielkanocy.

Jakie kary obowiązują za jazdę na nieprzepisowych oponach?

Kierowca jadący w warunkach zimowych na oponach letnich ryzykuję mandat w wysokości 40 euro. Gdy jednak z tego powodu spowoduje utrudnienia w ruchu drogowym podlega karze grzywny w wysokości 80 euro 1 punkt karny.

Czy są wyjątki w obowiązku posiadania opon zimowych?

Z obowiązku zwolnione sa pojazdy ciężarowe, rolnicze i autobusy.

Jakie będą przepisy w przyszłości?

W dalszym terminie opracowywać się będzie przepisy międzynarodowe i standardy europejskie.

Kto jest odpowiedzialny za przekroczenie?

Gdy jedziesz samochodem na letnich oponach mimo zimowych warunków drogowych - popełniasz przekroczenie. Za to przekroczenie karanym jest kierowca pojazdu a nie jego właściciel.

Czy przepisy dotyczą także pojazdów jednośladowych?

Tak.

Czy turyści w pojazdach zarejestrowanych w innych krajach podlegają także tym przepisom?

Według niemieckiego prawa ruchu drogowego (§ 2, lid 3 bis) każdy użytkownik niemieckich dróg podlega niemieckim przepisom.

Jakie skutki dla ubezpieczenia może mieć wypadek spowodowany na letnich oponach?

Pojazd nie przystosowany technicznie do danych warunków atmosferycznych w razie wypadku może być przez jego firmę ubezpieczeniową ukarany według warunków umowy ubezpieczeniowej.

I bądź tu cwany jak pogoda zmienia sie jak w kalejdoskopie...Więc teoretycznie na czystej,odsnieżonej autobanie mozna smigać na letnich....Ale zjedź do wc na nieodśnieżony parking-i już dupa zimna....
No i pojęcie "czarny lód",czyli odsniezona autobana z tendencją do szybkiego zmrożenia...heh
Zgłoś wpis
34 Posty

()
Bywalec
Hmm chyba jutro sama sobie zadzwonie do tego RDW ,ale jakos mam dziwne przeczucie ze z zameldowaniem w gemente beda sie burzyc za nie moge jezdzic na pl tablicach...
Zgłoś wpis
527 Postów
ZIBI L...
(ZIBI L)
Latający Holender
Ja tutaj troszeczkę zboczę z tematu,ceny aut w Holandii są przerażająco wysokie w porównaniu z Niemcami dla porównania dwa ogłoszenia ,natomiast auta przeznaczone na export najczęściej mają bardzo duże przebiegi albo mają cofnięte liczniki tak też było z moim golfem którego kupiłem jeszcze za guldeny.suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.h...=de&pageNumber=2 auto.marktplaats.nl/volkswagen/500771766...;fta_ind=10&fs=1
Zgłoś wpis
475 Postów
Patboy !!!
(Patboy)
Latający Holender
ASIARA MOZE NIE KAPUJE ALE CO MA ZAMELDOWANIE DO TABLIC ZJAZDOWYCH???
Zgłoś wpis
34 Posty

()
Bywalec
Podobno jest jakis przepis ze jesli jestes zameldowany powinienes wymienic pawko na nl w ciagu roku i zmienic tablice na zolte do 3 miesiecy...-tak slyszalam.(wiec wychodzi na to ze powinnam jezdzic na zoltych i dlatego myslalam ze moge tych tablic zjazdowych nie dostac) w zwiazku z tym chce zarejstrowac auto w pl na kogos ale najpierw musze je kupic i wszystko zalatwic...
Zgłoś wpis
724 Posty

()
Latający Holender
Prostu szukasz sposobu żeby niepłacic podatku
a myślisz że jak zarerejestrujesz auto w PL to będziesz mogła nim jeździć mając Nl prawo jazdy
Masz nie 3 miesiące tylko 14 dni żeby zgłosi auto
Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
Nie do 3 m-cy ale do 14 dni musisz je przemeldowac oplacajac BPM lub na mienie przesiedlencze o ile w twoim wypadku to jest mozliwe. A co do prawka to mozesz go uzywac przez 10 lat od ostatniego wydania a pudzniej musisz je wymienic na NL o ile nadal tu bedziesz .
.....Od momentu zameldowania w Urzedzie Gminy twoje auto podlega obowiazkowi opodatkowania. Oznacza to automatycznie, ze czeka cie szereg procedur, ktore prowadza do przerejestrowania pojazdu i do zmiany polskich numerow rejestracyjnych na holenderskie. Na czas zalatwiania wszystkich formalnosci mozesz wystapic do Urzedu Celnego o wydanie zwolnienie od BPM (vrijstelling van BPM). Jesli tego nie zrobisz, wedlug holenderskiego prawa, nie mozesz porwadzic samochodu po holenderskich drogach. Zwolnienie to jest wazna przez 2 tygodnie od momentu zameldowania w Holandii i mozna je otrzymac tylko raz w roku na ten sam pojazd. Zezwolenie uzyskuje sie poprzez wypelnienie formularza, znajdujacego sie na stronie www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling. Zgloszenia moga dokonac inne osoby niz wlascieciel pojazdu, na przyklad rodzina czy pracodawca. Jesli po okresie 2 tygodni pozostajesz w Holandii i nie przejestrowales jeszcze samochodu, prawnie nie mozesz nim jezdzic po holenderskich drogach. Jesli nie stosujesz sie do tego prawa, a w czasie kontroli przez policje badz straz graniczna ta nieprawidlowosc zostanie wykryta, wczesniejsze zwolnienie z podatku tracji moc, a ty musisz zaplacic podatek od momentu zameldowania w Holandii, lacznie z mandatem (naheffingsaanslag). W niektorych sytuacjach, jak czytamy na stronie Urzedu Celnego (www.douane.nl) dostaniesz tylko nagane. Lagodne potraktowanie ma miejsce, jesli zatrzymanie odbywa sie po raz pierwszy. W takiej sytuacji kierowca, zamiast mandatu, otrzyma informator dotyczacy zasad prowadzenia pojazdow z zagranicznymi numerami rejestracyjnymi w Holandii. Jesli sytuacja sie powtorzy, kierowca pojazdu otrzyma nie tylko mandat, ale takze grzywne i bedzie musial zaplacic podatek od momentu zameldowania w Holandii. Jesli jestes zameldowany w Holandii musisz przejestrowac samochod i wymienic polskie numery rejestracyjne na holenderskie./...........
oraz
........... Bent u een ingezetene van Nederland (ingeschreven in een gemeentelijke basisadministratie)? En rijdt u op de Nederlandse weg met een auto, bestelauto of motor (motorrijtuig) dat is geregistreerd buiten Nederland? Dan moet u belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen.
..........
www.belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/
Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
tu masz wiecej na temat prawa jazdy :
www.rdw.nl/nl/particulier/hetrijbewijs/r...ginginNederland.aspx

a zeby nie bylo to kazdy kto przebywa dluzej jak 3 m-ce ma obowiazek maldunku .
prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/37507,jak...ku_meldunkowego.html
policja , celni itd maja mozliwosc sprawdzenia "od reki "czy mowi sie prawde o dlugosci pobytu policja , celni itd sa polaczeni z baza danych gdzie po BSN/Sofi nr . moga nawet sprawdzic czy ktos jest ubezpieczony , jak dlugo tu pracuje , czy jst poszukiwany itd.
Wiec kretactwo ... ale ja jestem dopiero od tygodnia w NL ....nie przejdzie .
Zgłoś wpis
551 Postów

()
Latający Holender
Tak na marginesie to jak rozumiem asiara kupila autko na polskich blachcach i che nim tu jezdzic lub przerejstrowac . NA mienie przesiedlencze juz nie przejdzie bo za krodko jestes wlasicielka . Teraz to musisz zaczac od RDW , pudzniej/jednoczesnie zglosic autko do celnych poprzez internet , w miedzy czasie musisz zrobic nowy przeglad auta w RDW( bez tego nie zamledujesz w NL )
ale wiecej o oplatach itd mozesz sobie poczytac w linku ponizej i oczywiscie wyliczyc ile bedzie ciebie kosztowalo przerejestrowanie( tylko bpm ) tego auta .Do tych kosztow musisz doliczyc APK , tablice NL . koszt okolo 200-250 E
www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
wiecej na temat sprowadzania auta do NL przeczytasz w ponizszym linku .
www.rdw.nl/nl/particulier/auto/invoeren/...tdeEuropeseUnie.aspx
Zgłoś wpis
1 Post
Krystyna Bielak
(figa22)
Początkujacy
Witam i pozdrawiam wszystkich.
Jestem tu nowa i bardzo proszę o informację wtajemniczobych czy do uzyskania tablic zjazdowych do auta zakupionego w Belgii aby przejechać do Polski właściciel auta musi być osobiście, czy też wystarczy że są odpowiednie dokumenty ( jakie ) i czy potrzebny jest dowód osobisty kupującego ?
Liczę na Waszą pomoc i szybką odpowiedź.
Zgłoś wpis


Bliżej nas