Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
475 Postów
Patboy !!!
(Patboy)
Latający Holender
Heja
Pare razy to juz rodzinie zalatwialem i bylo to tak ze jest pare mozliwosci
tak jak mowil Bzik zeby samochodem wyjechac musisz miec APK wtedy sama mozesz to sobie zalatwic w RDW dostajesz tymczasowa rejestracje wpisujesz sobie na bialym papierze mazakiem i zalatwiasz osobno ubezpieczenie. Pierwszy raz tak zrobilem ale ci powiem szczeze ze jest duzo zalatwiania ganiania po holandii no ale jest lekko tanisze bo koszuje gdzies mniejwiecej 100 euro

Druga opcja jest taka ze mozna posc do firmy ktora sie zajmoje exportem samaochdow placisz 120euro dostajesz od nich tymczasowe blachy razem z ubezpieczeniem i wszystko jest gotowe.

Jezeli Auto niema APK to dostajesz niemieckie blachy tymczasowe chyba za 150 euro rowniez z ubezpieczeniem i jedziesz jakby niygdy nic

Ostatnio bylem w PL i mi tlumaczyli ze juz nic nie trzeba robic bo sa juz firmy ktore wszystko dopiero w pl przepisuja i zalatwiaja , ale dokladnie ci nic nie powiem bo nieznam szczegolow

powodzenia
Zgłoś wpis
372 Posty

(BZIQ)
Doświadczony forumowicz
Patboy napisał:


Jezeli Auto niema APK to dostajesz niemieckie blachy tymczasowe chyba za 150 euro rowniez z ubezpieczeniem i jedziesz jakby niygdy nic


Takie cos nie istnieje...Przeczy samemu sobie
Był taki okres ze na "zielonych" blaszkach" mozna bylo podciągnąć auto do granicy niemieckiej,i tam wykupic żólte blaszki DE czasowo okreslone+ubezpieczenie i przekulać sie do odry.......
nie wiem czy tak jest dalej i wole nie wprowadzać w błąd;natomiast na 200% wiem ze nigdy nie istniało w NL w urzędach wydawanie jakichś tam blach niemieckich......
Zgłoś wpis
724 Posty

(wiciu)
Latający Holender
www.vwe.pl/ w języku polskim tam znajdziesz adresy biur
od nich dostajesz blachy i wykupuje ubezpieczenie na dwa tygodnie koszt jakiś czas temu 150 E Czas to kilka chwil
Zgłoś wpis
475 Postów
Patboy !!!
(Patboy)
Latający Holender
BZIQ napisał:
Takie cos nie istnieje...Przeczy samemu sobie
Był taki okres ze na "zielonych" blaszkach" mozna bylo podciągnąć auto do granicy niemieckiej,i tam wykupic żólte blaszki DE czasowo okreslone+ubezpieczenie i przekulać sie do odry.......
nie wiem czy tak jest dalej i wole nie wprowadzać w błąd;natomiast na 200% wiem ze nigdy nie istniało w NL w urzędach wydawanie jakichś tam blach niemieckich......



Drogi Bzik
jezeli zaprzeczasz to prosze sprawdzic fakty kochany
Jakby nie patrzac bylo to pare lat temu, ale mysle ze sie nic nie zmienilo
daltego zadzwonilem na wszelki wypadek i: jest dalej mozliwe 5 dniowe blachy niemieckie z ubezpieczeniem! ktore kosztuje 130 euro . To jest tylko ciekawe jak sie nie ma APK bo jest wazne jak juz mowilem tylko i wylacznie 5 dni
Zgłoś wpis
372 Posty

(BZIQ)
Doświadczony forumowicz
Zwracam Ci częsciowo honor Patboy...W prehistorycznych czasach eksportu aut nie istniało takie coś,dlatego normalna dedukcją smiałem twierdzić że to niemozliwe aby jedno państwo wydawało blachy państwa innego obecnie.Jednak faktycznie teraz od jakiegoś czasu taka rzecz ma miejsce na podstawie jakiejś tam umowy miedzy DE i NL jak mi tłumaczył znajomy Holender zajmujacy się tym na codzień.....
Jednak zeby takie blachy wykupić,nadal konieczne jest posiadanie ważnego APK,takie mam info od niego na świeżo-a facet siedzi w branży samohodowej oraz eksport/import dość długo....Ja znam go juz 10lat...Własnie od niego z warsztatu brałem zielone blachy i targalismy auto na Venlo aby tam zrobić zakup żółtych DE;,a do niego skądś z Holandii -na ryzyko ....na własnoręcznie wymalowanych jakichś tam wyimaginowanych rejestracjach
Heh...stare czasy
Myślę ze nie ma potrzeby więcej mieszać dziewczynie w głowie...Link od wicia pomoze jej wystarczajaco w problemie A jeśli auto bdzie miało ważne APK,to wizyta w RDW,kilka minut i można sie kulać
Jedyne co warto nadmienic i przypomnieć to to,iż w okresie zimowym w Niemczech-niestety kraj tranzytowy- "obowiazkowa" jest jazda na oponach zimowych,tak dziadowsko sprecyzowana przepisami ze masakra...Wiec w celu uniknięcia kłopotów i dość słonego mandatu gdy bdziemy targać auto na kołach,warto zaopatrzyć się w jakieś używane zimowe gąsienice
Do granicy PL dość spory kawałek....A pogoda w tym okresie moze sie zmienić jak w kalejdoskopie
PZDR
Zgłoś wpis
475 Postów
Patboy !!!
(Patboy)
Latający Holender
Masz oczywiscie racje ze nie powinnismy dziewczynie mieszac ale.....
dzwoniac dzisiaj do tej firmy jak juz mowilem ,zadalem im tylko jedne pytanie
"kun je nog steeds een duitse kenteken krijgen zonder APK?" (czy dalej mozna dostac niemieckie blachy bez APK?) ich odpowiec byla pozytywna
Czyli to znaczy ze mozesz nim jechac do polski przez niemcy ale po holandii niestety juz nie

mysle ze sie znaja jezeli to ich codzienny chleb ,oni tylko zajmuja sie exportem aut na calu swiat.

Co do opon mysle ze sie rowniez mylisz bo mandat w niemczech dostanie sie dopiero wtedy jezeli niema sie zimowych opon w momencie kiedy spowodowany bedzie wypadek przez to ze ich niema. Niestety niemoge tego 100% potwierdzic bo to mi tylko kierowca tlumaczyl ktory czesto jezdzi.

Niezapomnijmy jesze podadku od zanieczyszczenia srodowiska ,jest on obowiazkowy jezeli odwiedzamy niemieckie miasta.Naszczescie jest to tylko jednorazowe.
Zgłoś wpis
724 Posty

(wiciu)
Latający Holender
Opony zimowe są w niemczech obowiązkowe. Jak policja złapie to podróż do najbliższego zjazdu. Może mandat nie jest wysoki ale trzeba liczyć się z zakupem jakiś zimowe na szybko bo dalej nie pojedziesz.
Zgłoś wpis

(Mirekb215)
Początkujacy
Tak sie tylko wtrace. 4 lata temu zatrzymali kolege na letnik oponkach w niemczech, skutkiem czego bylo wystawienie mandatu ( nie pamietam okolo 200eu) oraz brak pozwolenia na dalsza jazde. Kazali wezwac lawete za lawete dodatkowa oplata oczywiscie. Mozemy wziac pod uwage ze pan policjant poniewaz nie lubil polakow lub byl sluzbista lub nie trafil w kumulacje losowania lotto lub zone glowa bolala w lozku dzien wczesniej i dlatego tak ukaral za brak opon. Inny moze by wystawil mandat i pojechal w sina dal lapac nastepnych pozdr
Zgłoś wpis
372 Posty

(BZIQ)
Doświadczony forumowicz
Z tymi oponami w rzeszy to jest taaaak szerokie pole do popisu jak w holenderskim prawie pracy...Popatrzcie Niemieckie prawo jak dotychczas (2011) nie podaje konkretnego okresu kiedy należy jeździć na zimowych oponach, określa jedynie, że opony (M + S) takie są wymagane gdy na nawierzchni leży śnieg, lód, ubity śnieg, błoto pośniegowe i szron.

Zimowe utrudnianie ruchu spowodowane nieprawidłowymi oponami może kosztować mandat w wysokości do € 80.

W Niemczech i Szwajcarii reguły są mniej jednoznaczne i ich przepisy mówią jedynie, że zimą opony powinny być dostosowane do warunków atmosferycznych i powinny mieć minimalną głębokość profilu minimalnie 1,6 mm. Także obowiązkowy jest niezamarzający płyn do wycieraczek. Gdy tych warunków twój samochód nie spełnia a przy tym będzie przeszkodą w ruchu drogowym ryzykujesz mandat w wysokości od 40 do 80 Euro.
Najczęściej zadawane w Niemczech pytania (tłumaczenie z niemieckiego portalu pomocy drogowej ADAC):

Co jest nowego w niemieckich przepisach?

Zakaz używania letnich opon na "czarnym lodzie", śniegu, lodzie, błocie śniegowym i szronie. Jadąc w takich zimowych warunkach na letnich oponach ryzykujesz mandat 40 euro.

(Opony zimowe mają zazwyczaj oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów i płatka śniegu. Litery M + S od Mudd+Snow czyli Błoto+Śnieg).

Nie mając zimowych opon lepiej w zimowych warunkach drogowych korzystać ze środków komunikacji publicznej.

Jakie opony używać zimą w Niemczech?

Opony oznakowanie "M & S" i/lub wizerunek trzech górskich szczytów lub płatka śniegu, także opony all-weather lub all-season (w przyszłości prawo niemieckie zdefiniuje wyraźniej "warunki zimowe" jak i jakie typy opon będą obowiązywały). Opony zimowe obowiązują na wszystkie koła pojazdu.



Czy jest oznaczony termin obowiązywania opon zimowych?

Nie. Takie terminu jeszcze nie określono choć jest zalecany okres od października do Wielkanocy.

Jakie kary obowiązują za jazdę na nieprzepisowych oponach?

Kierowca jadący w warunkach zimowych na oponach letnich ryzykuję mandat w wysokości 40 euro. Gdy jednak z tego powodu spowoduje utrudnienia w ruchu drogowym podlega karze grzywny w wysokości 80 euro 1 punkt karny.

Czy są wyjątki w obowiązku posiadania opon zimowych?

Z obowiązku zwolnione sa pojazdy ciężarowe, rolnicze i autobusy.

Jakie będą przepisy w przyszłości?

W dalszym terminie opracowywać się będzie przepisy międzynarodowe i standardy europejskie.

Kto jest odpowiedzialny za przekroczenie?

Gdy jedziesz samochodem na letnich oponach mimo zimowych warunków drogowych - popełniasz przekroczenie. Za to przekroczenie karanym jest kierowca pojazdu a nie jego właściciel.

Czy przepisy dotyczą także pojazdów jednośladowych?

Tak.

Czy turyści w pojazdach zarejestrowanych w innych krajach podlegają także tym przepisom?

Według niemieckiego prawa ruchu drogowego (§ 2, lid 3 bis) każdy użytkownik niemieckich dróg podlega niemieckim przepisom.

Jakie skutki dla ubezpieczenia może mieć wypadek spowodowany na letnich oponach?

Pojazd nie przystosowany technicznie do danych warunków atmosferycznych w razie wypadku może być przez jego firmę ubezpieczeniową ukarany według warunków umowy ubezpieczeniowej.

I bądź tu cwany jak pogoda zmienia sie jak w kalejdoskopie...Więc teoretycznie na czystej,odsnieżonej autobanie mozna smigać na letnich....Ale zjedź do wc na nieodśnieżony parking-i już dupa zimna....
No i pojęcie "czarny lód",czyli odsniezona autobana z tendencją do szybkiego zmrożenia...heh
Zgłoś wpis
34 Posty

(asiara710)
Bywalec
Hmm chyba jutro sama sobie zadzwonie do tego RDW ,ale jakos mam dziwne przeczucie ze z zameldowaniem w gemente beda sie burzyc za nie moge jezdzic na pl tablicach...
Zgłoś wpis


Bliżej nas